wtorek, 16 lipca 2013

Z rodzinnego albumu Franciszka i Anny Wnuków ze wsi Ptaki. Część 1

W czasie wakacyjnych odwiedzin, udało mi się zeskanować trochę zdjęć z rodzinnego albumu, moich dziadków, Franciszka i Anny Wnuków. Nie wszystkie osoby oraz okoliczności w jakich powstały zdjęcia są mi znane (członkowie rodziny z którymi się kontaktowałem też nie są pewni tożsamości osób na zdjęciach). Dlatego wszystkich mogących wnieść coś do opisu, proszę o kontakt lub zamieszczanie informacji jako komentarze do postu (z zaznaczeniem jakiego zdjęcia komentarz dotyczy).




Foto 1. Chyba najciekawsze zdjęcie do jakiego dotarłem. Kobieta siedząca to Aleksandra zd. Prusinowska, wdowa po Wiktorze Wnuku. Obok siedzi jej drugi mąż o nazwisku Bastek (niestety nie znam imienia). Nie znam też tożsamości oraz pokrewieństwa kobiety stojącej między nimi. Zdjęcie pochodzi najprawdopodobniej z lat 30-tych XX wieku.

Foto 2. Zdjęcie najprawdopodobniej zrobione zostało w USA ( lata 50-te XX wieku?). Na zdjęciu jest napis:
Ciotka Weronika syn Józef córka Maryanna (z) swojemi dziecmi 

Stojąca kobieta to Weronika zd. Prusinowska Mrozik, siostra mojej prababci Aleksandry. Józef i Maryanna to już następne pokolenie. Dzieci i wnuki Weroniki lub jej rodzeństwa. W Ameryce, oprócz wspomnianej Weroniki, zostali jeszcze: Stanisław Prusinowski oraz Bronisława i  Zosia.

Foto 3. Zdjęcie bez podpisu. Najprawdopodobniej zdjęcie podobnie jak poprzednio pochodzi z USA. Myślę, że na zdjęciu jest Weronika (niższa) z jedną z sióstr ( Bronisławą lub Zosią).

Foto 4. Zdjęcie bez podpisu. Osoba nieznana (prośba o identyfikację).

Foto 5. Zdjęcie bez opisu. Prośba o identyfikację.

1 komentarz:

  1. Zdjęcie numer 5: z lewej strony (w głębi) mój ojciec Tadeusz Wierzchucki /z Bydgoszczy /ożeniony z Anną Wnuk - córką Aleksandry Wnuk z d. Plona i Antoniego Wnuka s. Wiktora .....Następna osoba to Antoni Wnuk syn Aleksandry i Antoniego Wnuk / z Niksowizny/ - brat Anny.....z prawej strony nieznana mi osoba........Grażyna Bielak

    OdpowiedzUsuń

Komentarze publikowane będą po zatwierdzeniu.